Monday, October 26, 2009

Menghargai dan dihargai

Teringat masa kat UTM dulu, seorang senior pernah bagitau yang lumrah manusia perlu dihargai. Kita akan lebih dihargai bila kita menghargai orang lain. Hati ini tertanya.."Adakah aku sudah cukup menghargai orang lain?"....

1. Penghargaan pada ibu-bapa(tidak akan pernah cukup selagi hayat ini di kandung badan)
2. Adik beradik. (Kakyu sangat sayangkan kamu semua. Maafkan kakyu bila kakyu kurang menghargai.)
3. Kawan-kawan dan sahabat kesayanganku. (Aku tahu banyak silap dan salahku pada kalian. Maafkan aku bila selama ni aku kurang menghargai kalian. )

Pada semua yang kenal diri ini, ketahuilah bahawa kehadiranmu terlalu berharga. Tidak bermakna bila kurang bicara kita tak dihargai, tak bermaksud bila tak selalu bertemu muka kita tidak diingat...sahabat-sahabatku, aku terlalu menghargai kehadiran kalian dalam hidupku. Maafkahlah bila selama ni aku tidak pandai untuk menghargai kalian.

No comments:

Post a Comment